peopleandplacesprojects

collecting inspiration and thoughts

Spreading the Word

De afgelopen maanden heb ik – tot mijn genoegen – vaak mijn mond open mogen doen en ontwerpers mogen inleiden in de fascinerende wereld van omgevingspsychologie. Op woensdag 21 maart inspireerde ik (hopelijk) 1e jaars studenten Tuin- en Landschapsinrichting aan Hogeschool Van Hall Larenstein met de lezing ‘De Psyche van de Leefomgeving‘. We discussieerden, wisselde meningen en ervaringen uit naar aanleiding van mijn college over het vak omgevingspsychologie, de rijkdom aan psychologische processen in onze leefomgeving, en de keuzemogelijkheden die ontwerpers hebben gedrag of emoties te stimuleren.

 

Op donderdag 26 april zaten er 100 enthousiaste eerste tot vierde-jaars studenten van de opleiding Ruimtelijke Ordening en Planologie van Hogeschool Rotterdam aandachtig te luisteren naar mijn lezing ‘Beweging in de Stad’, die ik gaf in het kader van de lezingenserie ‘De Actieve Stad’. Ik heb vooral genoten van de spannende en inspirerende discussie die de studenten aanwakkerden. Tijdens de lezing ging ik dieper in op de beleving van voetgangers in de stad en de condities voor een beloopbare, aantrekkelijke stad. De lezing sloot dan uit uitermate goed aan op het project ‘Voetsporen rond het Station’ waar ik bij betrokken ben.

Leave a Reply

Information

This entry was posted on May 16, 2012 by in news.
